Polityka prywatności i plików cookie

Niniejsza Polityka prywatności i plików cookie określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Larget sp. z o.o., zwaną dalej „Administratorem”, a także prawa osób, których dane są przetwarzane. 


Administrator dba o ochronę prywatności i bezpieczeństwo danych osobowych, przetwarzając je zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej „GDPR”.


I. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Larget sp. z o.o. z siedzibą w Tomaszowie Mazowieckim (97-200), ul. Ks. J. Popiełuszki 71.


W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można skontaktować się z Administratorem:

  • listownie na adres siedziby Administratora wskazany w zdaniu poprzedzającym;
  • drogą elektroniczną na e-mail: rodo@larget.pl.


II. Zasady przetwarzania danych osobowych

Niniejsza Polityka znajduje zastosowanie wobec osób odwiedzających strony internetowe Administratora, osoby kontaktujące się z Administratorem, a także osoby korzystające (w tym reprezentujące podmioty korzystające) z usług świadczonych przez Administratora.


Podanie danych jest dobrowolne, ale w niektórych przypadkach ich brak może uniemożliwić realizację określonego celu, między innymi nawiązania współpracy, zawarcie umowy, udzielenia odpowiedzi na zapytanie.


Administrator zapewnia, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób rzetelny, przejrzysty i zgodny z zasadą minimalizacji danych, więc dane są zbierane wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji określonych celów i nie są przetwarzanie dłużej, niż jest to konieczne.


Każde przetwarzanie odbywa się w konkretnych celach i Administrator gwarantuje, że nie zbiera i nie przetwarza danych osobowych niezgodnie z tymi celami. 

Administrator realizuje prawa osób, których dane dotyczą zgodnie z przepisami prawa i niezwłocznie reaguje na każde zgłoszenie.


W celu ochrony danych osobowych Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych, ochronę przed przypadkową utratą danych osobowych. 


Dostęp do danych posiadają jedynie osoby należycie upoważnione przez Administratora. Administrator zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.


Administrator nie podejmuje decyzji wyłącznie w sposób zautomatyzowany, które mogłyby wywołać skutki prawne lub w inny istotny sposób wpływać na osoby, których dane dotyczą.


III. Podstawy przetwarzania danych osobowych

Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach: 

1) realizacji czynności związanych z zawarciem i wykonaniem umowy, w szczególności dotyczy to: 

  • świadczenia usługi w zakresie zgodnym z zawartą umową; 
  • kontaktowania się w zakresie związanym ze świadczoną usługą; 
  • podejmowanie działań przed zawarciem umowy, w szczególności dostarczenia oferty na żądanie osoby, której dane dotyczą.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b GDPR.


Okres przechowywania danych: okres czasu trwania umowy. 


2) nawiązania relacji handlowych, w tym udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania w związku z kontaktem osób, których dane dotyczą, w ramach realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora polegających na odpowiadaniu na kierowane zapytania.


Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f GDPR.


Okres przechowywania danych: do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych, z tym, że nie dłużej niż do ostatniego dnia roku kalendarzowego następującego po upływie 3 lat od momentu udzielenia odpowiedzi przez Administratora.


3) przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego celem zatrudnienia nowego pracownika.


Podstawa prawna: przepisy prawa pracy; w przypadku podania danych nieokreślonych przepisami prawa pracy - zgoda art. 6 ust. 1 lit a GDRP, która może zostać odwołana w dowolnym czasie; w przypadku danych szczególnych kategorii - zgoda art. 9 ust. 2 lit. a GDPR, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Odwołanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.


Okres przechowywania danych: okres trwania procesu rekrutacyjnego.


4) realizacji obowiązków podatkowych i rachunkowych w związku z właściwymi przepisami podatkowo-rachunkowymi. 


Podstawa prawna: przepisy podatkowe, rachunkowe, art. 6 ust. 1 lit. c GDPR.


Okres przechowywania danych: okres trwania obowiązku prawnego.


5) dochodzenia lub zabezpieczenia ewentualnych roszczeń i obsługa reklamacji, w ramach realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora dotyczących ochrony praw Administratora i osób, których prawa dotyczą.


Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f GDPR.


Okres przechowywania danych: okres przedawnienia danego roszczenia.


6) marketingu usług własnych w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora polegających na dbaniu o interesy Administratora oraz promowaniu usług.


Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f GDPR.


Okres przechowywania danych: do momentu wycofania zgody na otrzymywanie komunikatów lub informacji na podstawie przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz prawa komunikacji elektronicznej) lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych.


IV. Odbiorcy danych osobowych

Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom państwowym, w szczególności organom wymiaru sprawiedliwości.


Dane osobowe mogą być przekazywane także odbiorcom otrzymującym je na zlecenie Administratora takim jak: podmiotowi świadczącemu usługi księgowe i rachunkowe, partnerom świadczącym usługi techniczne (rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych). 


Administrator zapewnia, że podmioty te przetwarzają dane zgodnie z obowiązującymi regulacjami, a jeśli przetwarzanie danych odbywa się na zlecenie Administratora – zawierane są odpowiednie umowy powierzenia danych.


V. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Dane osobowe nie są przekazywane poza EOG.


Jeżeli będzie wymagane przekazanie danych poza obszar EOG, to dane osobowe zostaną przekazane do odbiorców w krajach trzecich (poza EOG) na podstawie decyzji w sprawie odpowiedniego stopnia ochrony podjętej przez Komisję Europejską lub na podstawie standardowych klauzul umownych zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej lub na podstawie wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. 


VI. Prawa osób, których dane dotyczą

Osoby, których dane dotyczą, mają następujące prawa:

  • dostępu do danych i uzyskania ich kopii;
  • sprostowania danych;
  • żądania usunięcia danych;
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • przenoszenia danych;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego; 
  • wycofania zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, co nie wpłynie jednak na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania danych osobowych; 
  • wniesienia skargi do organu nadzoru.


W celu skorzystania z powyższych praw można skontaktować się z Administratorem w sposób wskazany w pkt I.


VII. Pliki cookie i podobne technologie śledzące

Administrator w ramach stron internetowych wykorzystuje pliki cookie lub inne podobne technologie (zwane dalej łącznie jako „pliki cookie”). Pliki cookie to niewielkie pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu użytkownika, które między innymi ułatwiają korzystanie ze strony internetowej.


Administrator w ramach stosowania plików cookie może przetwarzać dane o urządzeniu użytkownika, jego lokalizacji, czynnościach wykonywanych na stronie internetowej (np. czas wizyty) oraz inne dane, zależne od zastosowanego pliku cookie (np. zainteresowanie wybraną reklamą). Pliki cookie, co do zasady, nie są danymi osobowymi, jednak poprzez połączenie z innymi informacjami, mogą w pewnym zakresie tworzyć dane osobowe.


VIII. Rodzaje stosowanych plików cookie

Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na czas przechowywania – „sesyjne” oraz „stałe”. Pliki cookie sesyjne przechowywane do momentu zakończenia sesji, czyli zamknięcia przeglądarki lub wylogowania się, a cookie stałe przechowywane są w zależności od ich parametrów i mogą być usuwane ręcznie przez użytkownika. 


Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na właściciela – własne oraz podmiotów trzecich. Pliki cookie własne są przesyłane bezpośrednio przez stronę internetową, a pliki cookie podmiotów trzecich tworzone są przez zewnętrzne podmioty. 


Administrator z uwagi na cel ich stosowania może wykorzystywać w szczególności następujące rodzaje plików cookie: 

  • niezbędne, czyli pliki cookie, które umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie witryny;
  • funkcjonalne, czyli pliki cookie umożliwiające zapamiętywanie wyborów dokonanych na stronie, przykładowo: preferowany język strony, rozmieszczenie treści oraz region, w którym znajduje się użytkownik;
  • statystyczne, czyli pliki cookie pozwalające właścicielowi strony internetowej na monitorowanie ruchu użytkowników oraz weryfikowanie wyborów podejmowanych, w tym badanie ilości odwiedzin. Pliki cookie statystyczne pozwalają na budowanie anonimowych statystyk, które pomagają w rozwijaniu i ulepszaniu witryny);
  • reklamowe, czyli pliki cookie, które stosowane są w zakresie wyświetlanych reklam oraz dostosowywania ich do preferencji użytkownika. Dostosowanie następuje poprzez analizę zachowań poszczególnych użytkowników na stronie internetowej. Analiza może zostać powiązana również z zachowaniami na innych witrynach, zależnie od dostawcy pliki cookie.

Dokładne informacje o stosowanych plikach cookie w ramach danej strony internetowej zawarte są w miejscu wyrażania zgody na stosowanie plików cookie bądź jej zmiany.

 

IX. Zarządzanie plikami cookie 

Wszystkie wskazane pliki cookie, poza niezbędnymi, wymagają zgody użytkownika przed ich zastosowaniem. Użytkownik dokonuje wyboru wobec stosowanych plików cookie (wyjątkiem pozostają niezbędne), a do czasu wyrażenia wyraźnej zgody – zaakceptowania i wyboru poprzez przycisk – pliki cookie są blokowane. W każdym momencie użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące plików cookie na stronie internetowej Administratora, poprzez wycofanie zgody lub wyrażenie sprzeciwu, wobec pliku cookie, które nie są niezbędne. 


Ustawienia plików cookie mogą być również zmienione bezpośrednio w wykorzystywanej przeglądarce internetowej. Użytkownik na poziomie przeglądarki może zarządzać plikami cookie, poprzez ustawienie każdorazowej informacji o umieszczeniu pliku cookie na urządzeniu lub blokowanie ich automatycznego zapisu. Zależnie od przeglądarki konfiguracji można dokonać zgodnie z podanymi poniżej informacjami: 

W przypadku ograniczenia stosowania plików cookie, niektóre z funkcjonalności, mogą nie działać poprawnie. 


X. Zmiany w Polityce prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do aktualizowania Polityki prywatności i plików cookie. Aktualna wersja zawsze będzie dostępna na stronie internetowej Administratora.